ميني چيلرها چيست؟

ميني چيلر (که چيلر آپارتماني نيز ناميده مي شود) در واقع يک چيلر کوچک و کم سر و صدا با خنک کننده هوا است که ظرفيت آن کمتر از 20 RT (تبريد تن) است و در آپارتمان ها ، ويلا ها و ساختمانهايي که مي خواهند استفاده شود. داراي سيستم هاي خنک کننده و حتي گرمايش مستقل و براي خلاص شدن از مشکلات مرکزي ...

 

انواع مختلف چيلرها چيست؟

سه نوع چيلر مختلف وجود دارد: (1) هوا ، (2) آب و (3) چيلر متراکم تبخيري. براي چيلرهاي صنعتي چهار زير شاخه در هر يک از دسته هاي فوق وجود دارد: (1) رفت و برگشتي ، (2) گريز از مرکز ، (3) پيچي (4) و چيلرهاي جذبي.

 

دو نوع چيلر اصلي چيست؟

چيلرها به دو دسته اصلي تقسيم مي شوند: چيلرهاي تراکم بخار و چيلرهاي جذب بخار. چيلرهاي فشرده سازي بخار از يک کمپرسور مکانيکي با نيروي الکتريکي براي فشار دادن مبرد در اطراف سيستم استفاده مي کنند در حالي که چيلرهاي جذب بخار از حرارت براي حرکت مبرد در اطراف سيستم استفاده مي کنند.

انواع ميني چيلرها از ديد اجزا

کوچکترين چيلر چيست؟

Zensui Tegaru يک چيلر کوچک و جذاب است که براي کوچکترين مخازن صخره اي مناسب است. Tegaru by Zensui از کنترل دماي ترموالکتريک براي خنک کردن يا گرم کردن آب استفاده مي کند ، همه در يک بسته به اندازه کافي کوچک براي نگه داشتن در يک دست.

 

چيلرهاي آبي براي چه مواردي استفاده مي شوند؟

از چيلرها براي تهيه حمام خنک کننده استفاده مي شود که کيفيت محصولات پلاستيکي را حفظ مي کند. در فرآيند اکستروژن ، مبدل حرارتي آب را از فرآيند اکستروژن از آب خنک کننده جدا مي کند.

 

مزايا ميني چيلر

• اين برند داري کمپسور هايي با يک ظرفيت بالاتر نسبت به ظرفيت دستگاه است.

• داراي ظرفيت هاي متنوع از 3 الي5/ 8 تن برودتي .

• داراي کمپرسور اسکرال

• قابل نصب در تراس و يا پشت بام

• کم صدا، کم حجم و داراي عملکردي بالا

• نصب سريع و راه اندازي آسان

• به صورت سرد، سرد و گرم

• قابل اتصال به سيستم گرمايشي مرکزي يا مستقل ( پکيج آپارتماني (

• در انواع تکفاز و سه فاز.

• مطابق با استاندارد ASHRAE 15 و ARI 550/590

• طراحي دستگاه بر اساس شرايط آب و هوايي ايران.

 

چيلر خنک کننده هوا چگونه کار مي کند؟

يک چيلر خنک با هوا با جذب گرما از آب فرآوري شده کار مي کند. هنگامي که آب موجود در سيستم هواساز مورد استفاده قرار مي گيرد ، گرم مي شود و دوباره به چيلر ارسال مي شود. گرما با استفاده از اواپراتور چيلر از آب خارج مي شود.

 

چه گازهايي در چيلرها استفاده مي شود؟

آمونياک (R717) نوعي مبرد است که به دسته مواد شيميايي فاقد هالوژن تعلق دارد. اين مايع ترين مبرد مورد استفاده در گياهان چيلر است. اين داراي بالاترين درجه جذب گرما است که آن را براي استفاده در واحدهاي چيلر کوچکتر و قابل حمل که نياز به کارخانه هاي بزرگ خنک کننده را ناديده مي گيرد ، ايده آل مي کند.

 

ميني چيلر يک پارچه ميديا (سرمايشي-گرمايشي)

تنوع ظرفيت سرمايشي و گرمايشي ميني چيلرها از 3تا5/4 تن تبريد در دو نوع ميني چيلر هاي يکپارچه موجود مي باشد.

استفاده از گاز مبرد (R22)و(R410)سازگار با محيط زيست(user friendly).

ميني چيلر ها داراي کمپرسور اسکرال ساخت کمپاني(Copeland) هستند.

ميني چيلرها داراري حداقل مصرف انرژي هستند به دليل استفاده از کمپرسورهاي با راندمان بالا.

ميني چيلر ها داراي کنترل هوشمندکليه پارامترهاي دستگاه و قابليت برنامه ريزي کامل هستند.

ميني چيلر ها داراي پمپ سير کولاسيون با هد مناسب هستند .

ميني چيلر ها داراي منبع انبساط بسته در داخل دستگاه هستند.

کار کرد بسيار ارام و کم صدا

اواپراتورصفحه اي(Plate) از جنس(Stainless Still).

داراي کليه سيستم هاي حفاظتي در هنگام قطع برق و مشکلات فني به وجود امده در سيستم لوله کشي.

 

تفاوت چيلرهاي گريز از مرکز و پيچ چيست؟

کمپرسورهاي گريز از مرکز داراي بازدهي کامل در بار کامل هستند و کمپرسورهاي اسکرو مي توانند به بازدهي قابل مقايسه با بار جزئي دست يابند. کمپرسورهاي اسکرو نيز براي کاربردهاي نيمه بار بهتر هستند زيرا تا حدود 10 درصد ظرفيت دارند ، در حالي که کمپرسورهاي گريز از مرکز مي توانند با ظرفيت حدود 20 تا 40 درصد شروع به افزايش کنند.

 

چه صنايع از چيلرها استفاده مي کنند؟

صنايع پزشکي ، توليدي ، دارويي ، غذايي ، آشاميدني و آزمايشگاهي همگي از سيستم هاي چيلر تهويه نوين ايرانيان براي خنک سازي يکنواخت و کنترل شده محصولات خود استفاده مي کنند. شرکت هاي صنعتي همچنين از چيلرها براي نگهداري ماشين آلات در دماي ايمن که در نتيجه فرآيندهاي توليد گرم مي شوند ، استفاده مي کنند.

 

چيلر نوع پيچ چيست؟

چيلر اسکرو يک چيلر مايع يک چيلر مايع است که از دو پيچ مارپيچ چرخان براي تامين فشار مورد نياز براي حرکت فرايند تبريد تراکم بخار استفاده مي کند. چيلرهاي اسکرو فشرده تر ، بي صدا تر و داراي قطعات کمتري نسبت به جايگزين هاي آنها هستند: چيلرهاي رفت و برگشتي ، گريز از مرکز و جذب.

 

سيم پيچ کندانسور چيست؟

يک سيم پيچ خازن AC از لوله هاي مختلفي تشکيل شده است که با مايع مبرد پر شده اند. به منظور عملکرد کامل آن ، يک چيلر درون سيم پيچ سيال را خنک کرده و از طريق لوله کندانسور حرکت مي کند. ... پس از اتمام اين فرآيند تبديل ، مبرد سپس حرارت را آزاد کرده و به حالت مايع باز مي گردد.

 

آيا براي DWC به چيلر آب نياز داريد؟

داشتن يک چيلر آب براي سيستم هاي DWC از اهميت ويژه اي برخوردار است زيرا آنها سريعتر از سيستم هايي که محلول مغذي را در گردش دارند گرم مي شوند. اگر از سيستم تخليه و سيل استفاده مي کنيد ، ممکن است لازم باشد هم آب و هم آب را سرد کنيد تا دماي منطقه ريشه را سالم نگه داريد و از شوک جلوگيري کنيد.

 

آيا چيلرها از مبرد استفاده مي کنند؟

چيلرهاي فرايند حاوي يک ترکيب شيميايي به نام مبرد هستند. ... در چيلرها از دو نوع کندانسور استفاده مي شود؛ هوا خنک و آب خنک. کندانسور خنک با هوا از هواي محيط براي خنک کردن و متراکم کردن گاز مبرد داغ به حالت مايع استفاده مي کند.

 

چيلرهاي گريز از مرکز چيست؟

يک چيلر گريز از مرکز از چرخه تراکم بخار براي سرد کردن آب استفاده مي کند. گرماي جمع آوري شده از آب سرد را به علاوه گرماي کمپرسور را به حلقه آب مي اندازد. حلقه آب توسط يک برج خنک کننده خنک مي شود. ... چيلرهاي گريز از مرکز ظرفيت خنک کنندگي بالايي را با ردپاي کوچک فراهم مي کنند.

 

کدام نوع چيلر بهتر است؟

چيلرهاي آب سرد معمولاً از چيلرهاي خنک با هوا کارآمدتر و پرطرفدار هستند.

آنها عملکرد آرام تري نسبت به سيستم هاي خنک کننده هوا دارند.

آنها براي خنک کننده در مقياس کوچک و مقياس تجاري مناسب و بهتر هستند.

راه حل هاي قابل حمل براي امکاناتي با محدوديت فضا در دسترس است.